JETON ÇOCUKLUK

Gün çocukluğumun gecesini hatırlattı bana... Hatırlar mısın?
Eskiden atari salonlari vardı...
Salona gider bir jeton alır ve oyunlar oynardık...
Aklıma atari dönemleri geldi...
Hani çocuktuk ve her şey bir çocuğun gözlerinden daha sade,berrak ve anlamlıydı...

Bir jeton günümüzün aydını olurdu,gofret satardım minibüs durağının orada,arada ayakkabı boyardim,daha çok çalışırdım ki,jetona param kalsın...

Bir kaç arkadaş ile tüm realiteden , kapitalizmden sıyrılır,yine kapitalizme jeton atardık...

Çocuktuk ve kalbimiz hasta değildi,ruhumuz kırmızının beyazı ve zihnimiz kadim coğrafyaların tecrübesi ile hemhaldi...

Kuantum teoremi yine işliyor,bir Kızılderili sevgilisini bir ormanda beyaz adamdan kaçarken öpüyordu,hem öpmek direnmekti...

Düşlerim hep cebimde idi,o zamanlar 25 kuruşa bir ayakkabı boyardık,iyi birine denk geldik mi 1 TL bizim için servetti,yetiniyorum, yüzümüz yağmur, adımız rızıktı...

Bilmiyordum o zaman çocukların merhametini kaybetmiş dünyada öldürüldüğünü,misal Irağın bağdadında şiir yazan çocuğun kanı ile ağacı suladığını,Suriye Şamdan aylan bebeğin ruhunu kıyılarımızda gezdirdiğini, açlığı biliyordum lakin Yemen'de her gün bebeklerin açlıktan öldüğünü bilmiyordum...

Sevdiğini kaybetmenin ne olduğunu,terkedilmenin,yalnız kalmanın,yanilmanin, yalanın ne olduğunu bilmiyordum...

Ben bu ve daha fazlasını ak düşen saçlarımdan aşağı dökülen yağmurlarda öğrenirken,çağdaş coğrafyalarda şairler yine yalanlar tüketmeye, aşklar diriltmeye ve dizelerdde hezeyanlar yaratmaya devam ediyordu...

Yazarlar romanlar da ve görkemli cümlelerin ardında,veciz ifadeler ile hayatlar işlemeye durmadan adım atıyorlardı...

Her yıl binlerce makale ve deneme insanın madde ve mana alemini anlama çabasına yamyamlık etmek için kıyılardan denizlere açılıyordu...

Galaksi yine aynı işliyor,mevsimler dörder faz, yıllar 12 şer bazlarda sürünüyordu...

Şu yine H20 ve Oksijen yine O2 olarak kalmayı sürdüyor,birileri doğup birileri ölüyordu....

Tanrı çok meşgul ,ben çok meçhul bir deveran ile öğrenmeye devam ediyordum,ediyorum, edeceğim...

Büyüdükçe öğrendim,keşke öğrenmeseydim,

Bir jeton alsaydı beni buradan...

Tanrım bir jeton lütfen,
Senden başkasına La diyen kulun
"Kırmızı Aşığı"
Barış Altıntaş
Stop

Fazla jetonu olan var mı ?

Barış Altıntaş
Kitap:"Düş Alemi"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kırmızı Çocuklar Ülkesi

🍃🌾Ayağı Kırık Atlar Mevsimi🥀🍂

Ardında Bir Yaşamın